YES – Vi kører igen

YES – Vi kører igen

Da installatørlinjen hvor faget indgår, udbydes som valgfri linje på 8 semester, var der desværre ikke nok studerende til dette semester, men i går fik jeg de gode nyheder at der var 13 tilmeldte til semesteret der starter til januar 2016, så Yes – Vi kører igen.Bil

 

 

Ja, jeg er meget privilegeret at få lov til at undervise studerende der selv har valgt linje og kommer med en kuffert fuld af motivation.kuffert

 

Så hvad skal jeg have overvejet og reflekteret over inden næste hold sidder klar i klassen den første dag.?Tanker

I forbindelse med den online dialog jeg har været med til på MIL, har vi vendt og drejet hvad relationerne mellem eleverne og mellem lærer og elev betyder. Heldigvis starter vi ud med 3 dages fremmøde, så alle på holdet kan få hilst på hinanden, og få dannet sig et indtryk af de folk der er på holdet. Desuden går vi alle ud og spiser sammen om aftenen, hvor der også bliver åbnet op yderligere relationer mellem fjernstuderende og femmødte.øl

Da vi holdt forløbet sidst havde vi stor fokus på at de fjernstuderende skulle føle sig som en del af holdet, og i den didaktiske proces prøvede jeg at involvere de fjernstuderende, bl.a. ved at lave flere synkrone tiltag, nogle mere heldig end andre. Men jeg opfordrede til at de var synlige både med billede og lyd. Her vil jeg gerne prøve at ændre et par ting…….?

Der skal lige nævnes at der var en god stemning hver morgen i klassen, da en af de fjernstuderende kom på skærmen hver dag med en ny hat, – skønt med en humoristisk start.Hat

Jeg skal have lavet grupper og kan heldigvis få hands on allerede den første dag. (og få skabt relationer)

Grupperne vælger jeg at lave ud fra hvem der har lavet programmer før, da det kan være en fordel at have en i gruppen der kan sørge for at der er et flow i de opgaver der skal løses, og så ser jeg det som en fordel at de studerende kommer med forskelligt udgangspunkt, når bare niveauet bliver løftet.

Billede_Learn

Overvejelser og reflektioner følger……………..skaberlyst

Leave a comment